tanbih sunda dan indonesia

 TANBIH
Ieu pangéling-ngéling ti Pangersa Guru Almarhum, Syaikh Abdullah Mubarok bin Nur Muhammad, panglinggihan di Patapan Suryalaya Kajembaran Rahmaniah. Dawuhanana khusus kanggé ka sadaya murid-murid pameget, istri, sepuh, anom,
(Inilah peringatan dari Guru Yang Mulia, Almarhum Syaikh Abdullah Mubarok bin Nur Muhammad, yang bermukim di Patapan Suryalaya Kajembaran Rahmaniyah. Titah beliau khususnya kepada segenap murid-murid, pria maupun wanita, tua maupun muda:)
muga-muga sing ginanjar kawilujengan, masing-masing rahayu sapapanjangna, ulah aya kebengkahan jeung sadayana.
(“Semoga selalu berada dalam kebahagiaan dan keselamatan, masing-masing dikaruniai kesejahteraan, jangan ada keretakan diantara kita”.)
Ogé nu jadi Papayung Nagara sina tambih kamulyaananan, kaagunganana tiasa nangtayungan ka sadaya abdi-abdina, ngauban ka sadaya rakyatna dipaparin karaharjaan, kajembaran, kani’matan ku Gusti Nu Maha Suci dlohir bathin.
(Juga Pemimpin Negara, semoga bertambah kemuliaan dan keagungannya, agar dapat membimbing segenap aparatnya, melindungi seluruh rakyatnya, dilimpahkan rasa aman, kelapangan, kenikmatan, oleh Tuhan Yang Maha Suci, zhahir maupun bathin.)
Jeungna sim kuring nu jadi pananyaan Thariqah Qadiriyah Naqsyabandiyah, ngahaturkeun kagegelan wasiat ka sadaya murid-murid poma sing hadé-hadé dina sagala laku lampah, ulah aya carékeun agama jeung nagara.
(Adapun kami tempat orang bertanya tentang Thariqah Qadiriyah Naqsyabandiyah, menghaturkan wasiat dengan tulus ikhlas kepada segenap murid-murid, berhati-hatilah dalam segala perilaku, jangan ada pelanggaran terhadap agama dan negara.)
Eta dua-duanana kawulaan sapantesna samistina, kudu kitu manusa anu tetep cicing dina kaimanan, tegesna tiasa ngawujudkeun karumasaan terhadep agama jeung nagara ta’at ka Hadorot Ilahi nu ngabuktikeun paréntah dina agama jeung nagara.
(Terhadap keduanya ta’atilah sepantasnya dan semestinya, begitulah seharusnya manusia yang tetap dalam keimanan, jelasnya dapat mewujudkan kerelaan terhadap agama dan negara, taat ke Hadirat Ilahi, dengan membuktikan ketaatan terhadap perintah agama dan negara.)
Inget sakabéh murid-murid, ulah kabaud ku pangwujuk napsu, kagendam ku panggoda syétan, sina awas kana jalan anu matak méngparkeun kana paréntah agama jeung nagara sina telik kana diri bisi katarik ku iblis anu nyelipkeun dina bathin urang saréréa.
(Ingatlah wahai murid-murid sekalian, jangan terpengaruh bujukan hawa nafsu, termakan godaan setan, waspadalah terhadap jalan yang menyimpang dari perintah agama dan negara, harus mawas diri jangan sampai terseret oleh iblis yang menyelinap di dalam bathin kita semua.)
Anggurmah buktikeun kahadéan sina medal tina kasucian:
(Lebih baik tunjukkan kebajikan sebagai bukti dari kesucian:)
Kahiji: Ka saluhureun ulah nanduk boh saluhureun harkatna atawa darajatna, boh dina kabogana, éstu kudu luyu akur jeung batur-batur.
(Pertama: Terhadap orang-orang yang lebih mulia, baik harkat atau derajatnya, maupun hartanya, jangan melangkahi, semestinyalah kita menghormati, rukun terhadap sesama.)
Kadua: Ka sasama tegesna ka papantaran urang dina sagala-galana ulah rék paséa, sabalikna kudu rendah babarengan dina enggoning ngalakukeun paréntah agama jeung nagara, ulah jadi pacogrégan pacéngkadan, bisi kaasup kana pangandika “ADZABUN ALIM”, anu hartina jadi pilara salawasna, ti dunya nepi ka akhérat (badan payah ati susah)
(Kedua: Terhadap sesama, jelasnya yang sederajat dengan kita dalam segala hal, jangan bersengketa. Sebaliknya harus bersikap rendah hati, bersama-sama dalam melaksanakan perintah agama dan negara, jangan sampai terjadi perselisihan dan persengketaan, dikhawatirkan akan terkena firman-Nya “’ADZAABUN ALIIM”, yang artinya duka-nestapa selamanya, dari dunia sampai ke akhirat (badan payah jiwa susah).)
Katilu: Ka sahandapeun ulah hayang ngahina atawa nyieun deleka culika, henteu daék ngajénan, sabalikna kudu héman, kalawan karidloan malar senang rasana gumbira atina, ulah sina ngarasa reuwas jeung giras, rasa kapapas mamaras, anggur ditungtun dituyun ku naséhat anu lemah lembut, nu matak nimbulkeun nurut, bisa napak dina jalan kahadéan.
(Ketiga: Terhadap orang-orang yang di bawah kita, janganlah menghinakannya atau berbuat semena-mena, tidak mau menghargai, sebaliknya harus berkasih sayang dengan keridhaan, agar merasa senang dan gembira hatinya. Jangan sampai mereka merasa gentar dan menjauh, serasa tersayat perasaannya. Sebaiknya dituntun dan dibimbing dengan nasehat yang lemah-lembut, sehingga menjadi taat dan mau menempuh jalan kebajikan.)
Kaopat: Kanu pakir jeung miskin kudu welas asih soméah, tur budi beresih, sarta daék méré mawéh, nganyatakeun haté urang saréh. Geura rasakeun awak urang sorangan kacida ngerikna ati ari dina kakurangan. Anu matak ulah rék kajongjonan ngeunah déwék henteu lian, da pakir miskin téh lain kahayangna sorangan, éstu kadaring Pangéran.
(Keempat: Terhadap fakir dan miskin, harus berkasih sayang, ramah tamah bermanis budi, serta bersikap murah tangan, mencerminkan bahwa kita memiliki kesadaran. Coba rasakan pada diri kita sendiri, betapa pedihnya perasaan jika hidup dalam kekurangan. Oleh karena itu janganlah acuh tak acuh, hanya diri sendiri yang senang, karena mereka jadi fakir-miskin bukan kehendak sendiri, namun itulah takdir Tuhan.)
Tah kitu pigeusaneun manusa anu pinuh karumasaan, sanajan jeung séjén bangsa, sabab tungal turunan ti Nabi Adam a s. Numutkeun ayat 70 surat Isro anu pisundaeunana kieu:
(Begitulah cerminan sikap manusia yang penuh kesadaran, meskipun terhadap orang yang berkebangsaan lain, karena semuanya adalah keturunan Nabi Adam as. Hal ini berdasarkan ayat 70 surat al-Isra yang artinya:)
“Kacida ngamulyakeunana Kami ka turunan Adam, jeung Kami nyebarkeun sakabéh daratan ogé lautan, jeung ngarizkian Kami ka maranéhanana, anu aya di darat jeung lautan, jeung Kami ngutamakeun ka maranéhanana, malah leuwih utama ti mahkluk anu séjénna.”
(“Sungguh telah Kami muliakan keturunan Adam dan telah Kami perjalankan mereka di daratan dan di lautan, dan telah Kami beri mereka rizki yang baik-baik, dan telah Kami lebihkan mereka dengan kelebihan yang sempurna atas kebanyakan makhluk yang telah Kami cipta.”)
Jadi harti ieu ayat nyaéta akur jeung batur-batur ulah aya kuciwana, nurutkeun ayat tina surat Almaidah anu Sundan “Kudu silih tulungan jeung batur dina enggoning kahadéan jeung katakwaan terhadep agama jeung nagara, soson-soson ngalampahkeunana, sabalikna ulah silsih tulungan kana jalan perdosaan jeung permusuhan terhadep parentah agama jeung nagara.”
(Kesimpulan dari ayat ini adalah, hiduplah rukun dengan sesama, jangan timbul kekecewaan, sebagaimana dapat dipahami dari Surat Al-Maidah ayat 2: “Tolong menolonglah kamu dengan sesama dalam melaksanakan kebajikan dan ketaqwaan (terhadap agama dan negara, sungguh-sungguhlah dalam melaksanakannya). Sebaliknya janganlah tolong-menolong dalam berbuat dosa dan permusuhan (terhadap perintah agama maupun negara)".)
Ari sebagai agama, saagamana-saagamana, nurutkeun surat Alkafirun ayat 6: “agama anjeun keur anjeun, agama kuring keur kuring”. Surahna ulah jadi papaséaan kudu akur jeung batur-batur tapi ulah campur baur. Geuning dawuhan sepuh baheula “Sina logor dina liang jarum, ulah sereg di buana”.
(Adapun soal keagamaan, terserah agamanya masing-masing, mengingat Surat Al-Kafirun ayat 6: ”Bagimu agamamu, bagiku agamaku.” Maksudnya jangan terjadi perselisihan, hiduplah dengan akur tapi jangan campur baur. Cobalah renungkan pepatah leluhur kita: “Merasa leluasa di lubang jarum, tidak merasa sesak di alam semesta”.(Merasa lapang dalam kesempitan, tidak merasa sempit dalam kelapangan).)
Lamun urangna henteu kitu tangtu hanjakal di akhirna. Karana anu matak tugeunah terhadep badan urang masing-masing éta téh tapak amal perbuatanana. Dina surat Annahli ayat 112 diunggelkeun anu kieu:
(Kalaulah kita tidak begitu tentu menyesal di kemudian hari. Karena yang memunculkan kegundahan pada diri kita masing-masing adalah hasil perbuatan kita. Dalam surat an-Nahl ayat 112 diterangkan bahwa:)
“Gusti Allah geus maparin conto pirang-pirang tempat, boh kampungna atawa desana atawa nagarana, anu dina éta tempat nuju aman sentosa, gemah ripah loh jinawi, kaki-kari pendudukna (nu nyicinganana) teu narima kana ni’mat ti Pangéran, maka tuluy baé dina éta tempat kalaparan, loba kasusah, loba karisi jeung sajabana, kitu téh samata-mata pagawéan maranéhanana”.
(“Allah telah memaparkan contoh, adanya suatu negeri yang dahulunya aman tenteram, mengalir kedalamnya rizki yang berlimpah dari segala arah, namun penduduknya mengingkari nikmat-nikmat Allah, maka Allah menimpakan kepada mereka bencana kelaparan dan ketakutan, disebabkan oleh perbuatan mereka sendiri”.)
Ku lantaran kitu sakabéh murid-murid kudu arapik tilik jeung pamilih, dina nyiar jalan kahadéan lahir bathin dunya akhérat sangkan ngeunah nyawa betah jasad, ulah jadi kabengkahan anu disuprih “CAGEUR BAGEUR”.
(Oleh karena itu, segenap murid-murid hendaklah berhati-hati, teliti dan cermat dalam mencari jalan kebajikan, lahir-batin, dunia akhirat, supaya tenteram jiwa nyaman jasad, tidak muncul persengketaan, sebagaimana dimaksud “JASAD SEMPURNA – BUDI UTAMA” (CAGEUR BAGEUR).)
Teu aya lian pagawéan urang saréréa Thariqah Qadiriyah Naqsyabandiyah amalkeun kalawan enya-enya keur ngahontal sagala kahadéan dlohir bathin, keur nyingkahan sagala kagoréngan dlohir bathin, anu ngeunaan ka jasad utama nyawa, anu dirungrung ku pangwujuk napsu, digoda ku dayana sétan. Ieu wasiat kudu dilaksanakaeun ku sadaya murid-murid, supaya jadi kasalametan dunya rawuh akhérat.
(Tiada lain amalan kita semua, Thariqah Qadiriyah Naqsyabandiyah, amalkan dengan sebaik-baiknya agar tercapai segala kebajikan zhahir bathin, tersingkir segala keburukan zhahir bathin, yang berkenaan dengan jasmani, terutama ruhani, yang selalu dirongrong bujukan hawa nafsu, digoda oleh perdaya setan. Wasiat ini harus dilaksanakan oleh segenap murid-murid, agar tercapai keselamatan dunia dan akhirat.)
Patapan Suryalaya, 13 Februari 1956
Ieu Wasiat kahatur ka sadaya ahli-ahli
(Wasiat ini disampaikan kepada semua murid)
(KH. A. Shohibul Wafa Tajul Arifin)
RANGGEUYAN MUTIARA (Untaian Mutiara)
  1. Ulah ngewa ka ulama anu sajaman (Jangan membenci ulama yang sejaman)
  2. Ulah nyalahkeun kana pangajaran batur (Jangan menyalahkan pengajaran orang lain)
  3. Ulah mariksa murid batur (Jangan memeriksa murid orang lain)
  4. Ulah medal sila upama kapanah (Jangan mengubah sikap walaupun disakiti orang)
  5. Kudu asih ka jalma nu mikangewa ka maneh (Harus menyayangi orang yang membencimu)

0 Response to "tanbih sunda dan indonesia"

Post a Comment

Iklan Atas Artikel




Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel